HTML

Az iWiW újdonsága, vélemények ismerőseimről,...

2008.06.26. 13:30 missparker

…avagy az Iwiw és a semmire sem jó fejlesztések

Online telefonkönyvünk, az iwiw új funkcióval bővült: véleményt írhatunk ismerőseinkről, illetve elolvashatom mások véleményét róluk. Jó ez nekünk? Elsőre nem tűnik annak, de nézzünk végig pár lehetőséget, hátha mégis van értelme:

Véleményt csak ismerősről lehet írni. – Ennek örülök, de mégis milyen véleményt tudnék írni egy ismeretlenről, akit sosem láttam, műveit sosem olvastam/láttam/hallottam, beszélni sem beszéltem vele?

Adott felhasználóról írt vélemény csak azután jelenik meg, miután ő azt jóváhagyta. – Külön öröm számomra, így tele lesz az iwiw az igénytelen ajándékbolti bögrék, pólók mintájára a világ legjobb matektanáraival, férjeivel, feleségeivel. De legalább nem írhatnak rólam őszinte rossz véleményt, bármennyire is szeretnék. Egy kis privát cenzúralehetőség annak, aki erre vágyik.

Az új, elfogadásra váró véleményekről e-mail értesítést kaptok – Az nagyon kell, amúgy sincs mivel megtölteni a mailboxomat.

Kérdés, hogy mit akar ezzel a „fejlesztéssel” az iwiw? Több látogatója ettől nem lesz, és szinte naponta jelenik meg poszt a blogokon arról, hogy valaki kilépett a felhasználói köréből (ez a jelenség  önmagábanis megér egy postot). Ezt valószínűleg a jövőben is mindenki fontosabbnak tartja majd közölni egy blogon, mint a véleményét a 10 éve nem látott, de azért visszajelölt hatodunokatestvérről. A funkció nem képes előrevinni az emberi kapcsolatokat, hiszen aki eddig távoli ismerős volt, ettől nem lesz közelebbi.

Furcsa, hogy a LinkedIn hasonló, már nagyon régen létező szolgáltatása nem váltott ki belőlem ekkora ellenérzést. Igen, kicsit másképp működik: átgondoltabb. Megkérhetem az ismerőseimet, hogy írjanak rólam véleményt, ha szeretnének. Tőlem már kértek ilyet, én még sosem kértem. Csakhogy a LinkedIn egy üzleti kapcsolatokra koncentráló háló, ahol a vélemények a célcsoport miatt is komolyabbak lehetnek, és jól is jöhetnek egy jellemzettnek pl. álláskereséskor. Ezzel szemben az iwiwes véleményekkel mit is kezdhetnék?

A profilba való videófeltöltés után, itt az újabb ékes példa, hogy az iwiw hogyan tud egy lopott ötletből semmit sem kihozni, valószínűleg sok munkával.

UPDATE:

Kicsivel később felhívás az iwiw gépháztól:
  
"Vélemények üzemszünet

A vélemények funkciót ideiglenesen kikapcsoltuk, hogy optimalizáljuk annak működését, mivel kisebb teljesítményproblémákat okozott. Igyekszünk mielőbb javítani és visszakapcsolni. Megértéseteket köszönjük."

1 komment   - - Email értesítés - RSS

Címkék: iwiw újdonság webfejlesztés fejlesztés abszurd szociális hálózat

A bejegyzés trackback címe:

https://webb.blog.hu/api/trackback/id/tr9540467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trace · http://webb.blog.hu 2008.06.27. 09:23:56

Ehez hozzászólok! Igazából az iwiw szerintem csak próbálja túlélni a T/origó csapdát ami teljesen tönkretette az iwiw élményt. Nem is szeretem a T-t, soha, valsószínűleg nem is fogom. Volt először az hogy az UTF-8 -as karakterkódolást nem ismerték vagy nem tudták beállítani mert ugye van magyar karakterkódolás is, és a hírdetésekékezetes betűi helyett kérdőjelek jelentek meg. Ez kb 1 hónapba tellt míg kijavították. Úgy emlékszem nekem is volt ilyen problémám egyszer egyweboldallal amit készítettm de pár nap alatt megoldottam... Szerintem ezt az opciót csak azért tették be mert már nem tudtak mit kitalálni hogy felvegyék a versenyt a külföldi versenytársakkal és az oda átregisztráló ismerősökkel... facebook... ott is van gond, remélem írok róla minél hamarabb. Ja és a llinkedin az egy teljesen biznisz alapú rendszer ahol a véleményezesésed értékeli a megbízhatóságodat. Úgyanúgy működik mint az ebay, veszel eladsz, egymásnak pozitív feedbacket adsz ha megérkezik az árú és jó, vagy ha az eladó gyorsan megkapja a pénzt a vevőtől stb. Nekem már 5 pozitív van tehát eddig 100%-os vagyok : ), nemrég kezdtem, de az ebay ma már mindennapos jelenség nálam, majdnem PC bekapcsolás után. :)

A Magyar Beteg


süti beállítások módosítása