HTML

Hirdetési modellek, kattintunk vagy nézzünk

2008.06.15. 07:57 Trace

Előző írásunkban láthattuk mit mond egy-két internetes szakember a web fejlődésével és a tartalomszolgáltatás fizetőssé válásával kapcsolatban. Had osszam meg: nem értek egyet tisztelt Nikesh Arorával még akkor sem ha a Google európai igazgatója!

Tisztelt Google uralma is az ingyenességre épül, lásd: google.com, google docs, google reader, gmail hogy csak párat említsek a tárházból. A webet látogatók legnagyobb százaléka egyébként is azért olvassa el neten az legújabb híreket - maradjunk a híreknél mint példa - mert ingyenes és mert friss. Tegyük fel hogy megveszel reggel egy Népszabadságot, vagy HVG-t, az még a tegnapi híreket tartalmazza, ha pedig felmész a nol.hu -ra vagy a hvg.hu -ra ott az aktuális híreket fogod megtalálni ami éppen munkába érésed után lett a nyomtatott média lapzárása után publikálva. Iszod a reggeli teát és klikkelsz.

Kontra Mr. Arora: nem egy olyan tartalomszolgáltató van aki kivéve a hírdetésekből él, és még nem is kell egy nagy lapnak lennie. Csak nézzünk meg egy engadgetet, gizmodot, vagy probloggert hogy csak néhányat említsek a hírdetésből megélő "kislapokból".

Ezek a kislapok, blogok, tudják mit csinálnak, miért és hogyan és a megfelelő stratégiát kiválasztva keresik megélhetésüket a reklámokból. Hogy miért is? Mert értenek hozzá. Nem tudom Nikesh Arora miért nem ért hozzá, hiszen az egyik első ingyenes blogszolgáltató is a google nevéhez fűződik a blog.com és milliárdokat keresnek vele, nem mert prémium hanem mert ingyenes - a reklámokból.

Rendben. Felvetődött bennünk a kérdés hogyan lehet ingyenes tartalomszolgáltatásból kifejezetten csak reklámokból pénzt keresni. Itt máris legtöbben a kattintás alapú, villogó "Ezt vedd meg" hírdetésekre meg a felugró ablakokra gondol, amik mondjuk meg őszintén elég zavaró jelenségek. Viszont itt kezdődik a tévedés ugyanis nem csak CPC (Cost Per Click) alapú hírdetések léteznek, hanem van már CPA (Cost Per Action) és CPM (Cost Per thousand iMpression) is. Zárójelben: nem csak "Ezt vedd meg!" hanem "Láttad már az idei majális bulis képeit?" stílusú reklámok is vannak. Egy igazi profi hírdető csak olyan hírdetést készít ami felkelti az érdeklődésedet és nem undort vált ki. Pl: "Láttad már az idei majális bulis képeit?" Zárójel bezárva.

Míg a klikkelős modellek pl. az AdSense még mindig hoz pénzt - ez van a webb.blog.hu-n is de az új modellek, kifejezetten a CPM igen jelentős bevételt hozhat maga után nem csak elemzők szerint hanem abból megélők tapasztalata alapján is.

A CPM tehát egy olyan modell ami a lapon megjelenő hírdetés gyakoriságát és a tartalom látogatottságát kalkulálva fizet. Tehát nem kell kattintani. Repesve várjuk/várom az ilyen és hasonló hírdetési modellek megjelenését Magyarországon is.

Te mint, blogger, tartalomszolgáltató mivel keresel bevételt?

Szólj hozzá!   - - Email értesítés - RSS

Címkék: média google reklám web internet újság magyarország modell online hírdetés cpc offline tartalomszolgáltatás teamellé cpm

A bejegyzés trackback címe:

https://webb.blog.hu/api/trackback/id/tr64520765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A Magyar Beteg


süti beállítások módosítása