HTML

Wondeer: csoda, vagy rendőrségi ügy

2008.06.01. 14:21 Trace

Látom újra foglalkozol a témával. Mivel a dolog számomra kicsit vállalhatatlan lett, nem veszem többé védelmembe a társaságot. 
 
Ha érdekelnek a szaftosabb részletek, 1-2 hét múlva beszélhetünk róla. 
 
--Érdekelt.
 
 
Hali, 
 
Megtettem a rendőrségi feljelentést, csalás miatt ismeretlen tettes ellen (Mert személy szerint nem biztos, hogy csak egy ember sáros, ezt javasolták. A jegyzőkönyvben név szerint vannak a történések megjelölve, de a cég is sáros lehet vmennyire. A rendőrség dolga ezt kideríteni) 
 
Röviden: az alapcsapat úgy állt össze, hogy Twodotzero (alias V. L., továbbiakban VL), a volt kollégáit fűzte be: volt két fejlesztő (Fejlesztő1 és Fejlesztő2), az egyik a grafikai anyagot+az üzleti koncepciót csinálta, a másikuk sokminden mást (pl. design, adatbázis-struktúra, működési logika stb.), + én a sales témákra. Volt kollégák társaságaként mindannyian bíztunk benne. 
Aztán kívülről keresett még két embert, ML-t és még egy srácot talált.  
 
A fejlesztés haladt, mikor Fejlesztő1 és VL rondán összevesztek a wondeer egyik üzleti aspektusán. VL engem kért meg, hogy közvetítsek köztük, hogy rendeződjön a helyzet. Nem sikerült, túl mély volt az ellentét. Fejlesztő1 és Fejlesztő2 kiszállt, VL örült, ennyivel kevesebb tulajdonrészt kell kiosztani. Nekem nem tetszett, hogy nem fizetünk a munkájukért, szorgalmaztam a megegyezést, úgyhogy én is estem kifelé a pikszisből. A  sales munka egy félkész oldalnál annyi lehet, hogy építem a kapcsolatokat, hozom a leendő hirdetőket. Ezt megoldottam, de próbálj úgy jó kapcsolatot építeni, hogy közben a főnököd parasztozza a blogon a leendő usereket.  
 
--Szép kis történet, mi? Kedves VL a webb.blog.hu-t is parasztozza.
 
 
Próbáltam menteni a menthetőt, de csak nem értette, hogy nem ez a hangnem való ide. Ráadásul Fejlesztő1 és Fejlesztő2 nem kapott egy fillért sem, és VL kitalálta, hogy a kódjaikat felhasználja, aztán ha beperlik, úgyis csak egy év múlva kerül bírósági szakértő elé a cucc, addigra átírják. 
 
--Programozol aztán nem fizetik ki és a kódodat (automatikusan védett szellemi termék) tovább használják, copyright, ilyesmi... 
 
Pl. a design is ilyen. Mellékelten küldöm, milyen volt az eredeti, amit szaktudás híján csak részben tudtak reprodukálni. Ettől viszont még a "lopott", illetve ingyen kicsalt design elemeit és kódokat használják. Nekem ez már nagyon nem tetszett, kezdett kialakulni bennem, hogy ebben biza részt nem veszek. Azt gondoltam, benne maradok, és helyreteszem a dolgokat vhogy, cégen belül. 
 
Jött a cégalapítás előtti osztozkodás, néhány chat alatt kiderült, hogy többségi szavazatban az ilyenfajta a tisztességtelen eljárást támogató emberkék lesznek, úgyhogy közöltem, vagy annyit kapok mint ML (25%), vagy nem csinálom, és fizessenek ki. Mély hallgatás, jó, hát akkor kifizetnek, kb. két hét múlva VL hívott egy találkozóra, hogy beszéljük meg. Ő és egy haverja várt (a havert is ismertem régről), hogy megalapították a céget nélkülem, a haver az ügyvezető, a tulajdonosok ML és társa, valamint VL felesége, és esélyem sincs perelni, mert ugye a cégben VL-nek semmi érdekeltsége nincs. VL pedig nem alapított céget, így abból tulajdonrészt sem tud adni, és különben sincs az egészhez semmi köze. Ezt mondjuk benézte, mert a blogon sokat emlegetett NDA megállapodásban benne van, hogy különös érdeke fűződik a projekthez, és sk. alá is írta. Haver átvette a szót, hogy mondjam el, mit tudnék a cég érdekében tenni, hogy "tovább tudjanak foglalkoztatni".  
 
Mondtam, fiúk, szereptévesztés van, nekem nem kenyérre kell a pénz, tisztességes megegyezés, vagy rendőrség. Akkor jó, szerződjünk le, küldjek egy szerződéstervezetet. Mivel van munkaviszonyom, egy másodálláshoz használható, önálló tevékenység keretében ellátható megbízásra írtam szerződést, elküldtem. Kicsit késve, úgyhogy még írásban megfenyegetett a haver, hogy ha nem küldöm, akkor úgy veszik, hogy nem érdekel. Valójában jobban érdekelt az, hogy mindaddig megmaradjon a wondeeres levelezésem, amíg ki nem mentem az egészet, hogy tudjam bizonyítani a rendőrségen az igazamat, akart a fene egy csaló társasággal szerződést kötni. Visszaküldtek egy másik szerződést, amiben benne volt, hogy kapok 5%-ot a hozott bevételből. Csak éppen benne volt, hogy ők a szerződést bármikor felmondhatják indoklás nélkül, engem meg 2 év versenytilalmi korlátozás terhel. 
 
--Ez aztán a banda... 
 
Meg nem felejtettem el VL azon gondolatát, hogy a bevételeket egy offshore cégbe szervezi ki. Ha ezt meglépik, a Wondeer Kft-nek egy fillér bevétele nem lett volna soha, abból a semmiből kaptam volna 5%-ot, ellenben a 2 év versenykorlátozás terhelt volna. Ja, és az is benne volt a szerződésben, hogy járulékot nem fizet utánam. Visszaírtam, nem lesz ez így jó, de a haver erősködött, hogy írjam csak alá. Itt zsarut rántottam, és tájára sem megyek az oldalnak, blognak, egyebeknek. Hab a tortán, hogy Wondeer Kft-t nem találtam egyetlen online cégkivonatos adatbázisban sem (cegkivonat.com és társain). Azóta csak kisebb cseszegetések érnek tőlük, pl. VL írogat nekem, hogy lépjek be a honlapra, meg a Wondeernek érkezett bejövő számlákról szóló értesítést passzolta át. Ignoráltam mindent, így végső elkeseredésükben bejelölt a Wondeer az iwiwen, miután töröltem az ismeretségünket :) Ezt is ignoráltam. Azóta wondeer nick néha utánamjött fórumokra, beszélt hozzám, mintha választ várna. Mire? Van még közös témánk? Majdnem naponta kapok bejelölést VL-től személyesen, nem csak a maga, de a pár hónapos fia nevében is. Kemény a fickó Illusztráció mellékelve. 


 
--Erre mondhatnánk: "nem kicsit, nagyon" 
 
Emberileg, szakmailag annyi a véleményem az egészről, hogy nekem Fejlesztő1 személye elég meggyőző érv arra, hogy ez bizony jól működött volna. De VL tisztességtelen magatartása és ostoba egója hazavágta az egészet. ML és társa még túl fiatal és tapasztalatlan volt ahhoz, hogy felmérje mibe rángatták bele őket (merthogy ők most valszeg bűnsegédek a rendőrségi előadó tiszt szerint). VL férfiasságát jól jelzi, hogy maga helyett meg a feleségét tolta a cégbe. Így ő tiszta marad, az asszonyt meg legfeljebb lecsukják.  
 
--Ez aztán a férfi! 
 
 
--Tovább is van... 
 
Köszi a választ!  
Ami miatt nem sejtettük, hogy ez lesz belőle, az az, hogy VL kollégánk volt. Nem gondoltuk, hogy pont a volt kollégáit veri át, profik ismeretleneket húznak be, ha csalni akarnak. Ő nem  profi, így van egy csomó írásos bizonyíték ellene...Mi meg úgy gondoltuk, hogy úriemberek megállapodása kézfogással történik. 
 
Közben annyit fejlődött a téma, hogy megtaláltam a céget, kicsit későn jelent meg az adatbázisokban, de január 22-i a bejegyzése. Ez attól poén, hogy január 28-i dátummal van még cégalapításról egyezkedő levelezésem VL-lel. Ha esetleg elutasítanák a nyomozást, erre hivatkozva fogok fellebbezni. 
 
--Időérzék... 
 
Nekem bajom nem lehet belőle, hiszen eltitkolt jövedelmem nem keletkezett belőle, és én magam törvényt nem szegtem (szintén levelezéssel tudom bizonyítani, hogy nem voltam benne a kód nem kifizetésében, és az apport lenyúlásában), bűnpártolás sem áll meg, hiszen feljelentést tettem. Sőt én vagyok írásban megfenyegetve, és nekem tettek szintén írásban olyan ajánlatot, hogy nem fizetnék utánam a járulékokat. 
 
--Így van.
 
 
Szeretném, ha vmi megjelenne, mert nem akarom, hogy be tudjanak még rántani embereket ebbe, és még több áldozata legyen a dolognak.Maximum magánban támadnak engem, de akkor megintcsak rendőrség (nem veszélyes alakok egyébként, attól félek, hogy rámkennek vmit, nem attól, hogy megölnek Ezért kellett a teljes levelezésemet kimenekíteni, ezért kellett a feljelentés is. Hogy tisztázhassam magam.

Google adwords-ből próbálják fenntartani, ez vicces szerintem.Ez a cég majd csődbemegy magától, dehát az nekem vmiért nem fáj 
--Vajon miért? 
 
 
--Mondjam még?? 
 
A feljelentést elutasították, nem tekintvén kárnak a ki nem fizetett munkákat. A legfontosabb, hogy a kezem tiszta maradt.

Polgári perre menni lehet, az, hogy az asszony szoknyája mögé bújt, kevés lenne a győzelméhez. Még nem döntöttem el, meglépem-e. Többek közt meg lehet támadni a társasági szerződést pl., ha kiderül, hogy nem valós apportot vittek be, felszólítják őket, hogy pótolják némi tőkével. Ettől kicsit félek, még megítélnének nekem vmi tulajdonrészt a cégből J

 

A haszon: az elkészített, összegyűjtött anyagok nem wondeer-specifikusak, hanem web2 specifikusak… Tehát folyt.köv.

19 komment   - - Email értesítés - RSS

Címkék: web2 béta zene magyar fejlesztés abszurd gondolatébresztő alfa bétateszt alfateszt ingyenzene wondeer webkettőpont mégilyet

A bejegyzés trackback címe:

https://webb.blog.hu/api/trackback/id/tr11497705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gonosz 2008.06.02. 21:22:29

Jó hogy eljöttél tőllük, ezek a bőrt is lenyúznák róllad. Lefizették a rendőröket, vagy hogy? :(((

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.06.02. 22:44:08

Nem lett rendőrségi ügy, mivel kicsicicánkat elhajtották, feltételezhetően BŰNCSELEKMÉNY HIÁNYÁBAN, mivel nem keresett rendőr... tehát akkor ugye marad a csoda:)))


Egy picit szenzációhajhászra sikeredett a cím, meg egy kicsit elferdült az elemzés, dehát nem is nagyon számítunk missparkertől másra. Ettől még kedveljük a magunk módján, és elfogadjuk azt, hogy most dúl-fúl mérgében.

Nyilván minden felvetését és "vádját" tételesen tudom cáfolni, dehát minek. Sas, legyek kapkodás, nem.... megfelelően kombinálva a megfelelő válasz a működésére. :)


p.s. A bűncselekmény hiányában azt jelenti, hogy nem követtünk el semmi törvénybe ütközőt. Aki mást állít, az rágalmaz és ezért szégyellje magát, meg ejnyebejnye. A rendőrségre meg szaladgáljon missparker, ő ehhez ért.

p.p.s.
Nem várok egyenlő elbánást, és nyitott kommunikációt a blog tulajdonosától, eddig is fikázott, ezután is fikázni fog. Ilyen az élet :)

missparker 2008.06.03. 09:13:32

Gonosz,

"A törvényi tényállás a cselekmény befejezetté válásához a kár bekövetkezését nevesíti, mely megfogalmazása szerint a vagyonban okozott értékcsökkenést jelent."

Magyarázd meg az 1.0-ás rendőröknek, hogy a ki nem fizetett kód, lopott anyagok, fordítások kisajátítása hogyan kár.

Abszurdisztán.

Gonosz 2008.06.03. 12:43:56

Mi volt a bűncselemény amit elkövettek? Lopás?

brown · http://magyarbeteg.info 2008.06.05. 09:06:02

Semmit nem ferdítettem, úgy publikáltam ahogy megkaptam. És azt írtam kommentként amit gondolok.
Mi a bűncselekmény? Kódlopás. Ha az 1.0-ás rendőrség nem tudja ezt értelmezni, akkor majd a 2.0-ás Artisjus igen.

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.06.05. 18:19:22

brown, vagy trace:
Hozott anyagból dolgoztál, nem vizsgáltad meg annak igazságtartalmát, és a tények ismerete nélkül, egy teljesen elfogult résztvevő állításaira hagyatkozva kommenteltél.


Ha miss P leírja, hogy én vagyok az amstetteni rém, feljelentett, de a rendőrök mégsem tartóztattak le, akkor is a rendőrök lesznek az 1.0-sak, én meg az amstetteni rém? Esetleg felmerülne benned, hogy ő vagdalkozik fasságokkal?


Nem lett volna rossz, ha dobsz egy mélt, hogy
"van itt egy vagyonából kiforgatott nő, aki szerint ti vagytok a megtestesült ördög. nincs kedvetek beszélgetni erről?"
vagy hasonló. Csodálkozom, hogy fel sem merült benned, hogy semmi kíváncsiságot nem éreztél, hogy az objektivitásnak egy kis szikrája sem villant meg a fejedben :)

Nyilván megteheted, hogy mindennek lehordasz bennünket, de - ahogy a kommentek száma is mutatja - az olvasók is meglehetősen egyoldalúnak ítélik ezt a postot.

p.s.Amúgy meg, a post címére kitérve, ha nem rendőrségi ügy, akkor CSODA :))))))))))))

p.p.s Továbbra sem várok objektivitást, tőled, az nem a te stílusod. Boldog wondeer-fikázást.

Trace · http://webb.blog.hu 2008.06.06. 13:24:05

// Gonosz 2008.06.03. 12:43:56 //

Kódlopás, szerző jogok sértése.

Trace · http://webb.blog.hu 2008.06.06. 13:34:14

// Twodotzero · webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.06.05. 18:19:22 //

brown, vagy trace:
Hozott anyagból dolgoztál, nem vizsgáltad meg annak igazságtartalmát, és a tények ismerete nélkül, egy teljesen elfogult résztvevő állításaira hagyatkozva kommenteltél.

--Magánvéleményemet írom a blogon, az anyag elfogzult vagy sem alátámasztja SAJÁT véleményemet.

Ha miss P leírja, hogy én vagyok az amstetteni rém, feljelentett, de a rendőrök mégsem tartóztattak le, akkor is a rendőrök lesznek az 1.0-sak, én meg az amstetteni rém? Esetleg felmerülne benned, hogy ő vagdalkozik fasságokkal?

--Kérlek tartózkodj a vulgáris kommentezéstől. Köszi.

Nem lett volna rossz, ha dobsz egy mélt, hogy
"van itt egy vagyonából kiforgatott nő, aki szerint ti vagytok a megtestesült ördög. nincs kedvetek beszélgetni erről?"

--Most csak egy kicsit nevetek. :)

vagy hasonló. Csodálkozom, hogy fel sem merült benned, hogy semmi kíváncsiságot nem éreztél, hogy az objektivitásnak egy kis szikrája sem villant meg a fejedben :)

--Figyeltem a wondeer.com-ot többször foglalkoztam a témával és ezért kialakult bennem egy vélemény amit ő alátámasztott.

Nyilván megteheted, hogy mindennek lehordasz bennünket, de - ahogy a kommentek száma is mutatja - az olvasók is meglehetősen egyoldalúnak ítélik ezt a postot.

--Mostmár kicsit jobban nevetek : ) ha jól látom a kommentek többsége ex vagy aktuális wondeeres, hogyne lennének elfogultak?

p.s.Amúgy meg, a post címére kitérve, ha nem rendőrségi ügy, akkor CSODA :))))))))))))

--Vagy még kitudja mi más is még...

p.p.s Továbbra sem várok objektivitást, tőled, az nem a te stílusod. Boldog wondeer-fikázást.

--Objektívan írok blogger, programozó és marketinges szempontból, ismereteim alapján illetve van egy szubjektív véleményem amit a blog mint kifejezőeszközzel közzétehetm mert ez az általános gyakorlat. Tehát a kommented objektivitási alapját nem látom.

Monda László · http://monda.hu 2008.06.06. 23:00:04

Trace: A szóhasználatod kapcsán valószínűnek tartom, hogy te vagy F. Éva, bár van pár bejegyzés, ami nagyon cselesen arra utal, hogy valójában férfi vagy, viszont ha mégis Éva vagy, akkor hiányolok pár posztot a blogodról, amit szeretném ha megírnál, mint például "Hogyan épüljünk fel lelkileg miután elvették a Barbie babánkat a homokozóban", "Szeretem a kaktuszokat, mert legalább ők szeretnek engem", "Nem vagyok áldozat!" és "Na ki ha én nem!".

Trace · http://webb.blog.hu 2008.06.07. 12:33:19

// Monda László · monda.hu 2008.06.06. 23:00:04 //

Tévedsz : ) Soha nem volt a nevem F. Éva... másra gondolsz.

benzingeorge 2008.06.10. 11:22:19

Hat oreg, megneztem ezt a csodat. Ha ebbol akartok megelni, gyorsan bezarhatjatok a boltot. Angolul nem tudtok, magyarul se, az Adsense beallitasotok egy rohej. Bejutni az oldalra lehetetlen, regisztracio nincs, zene nincs. A szovegeket GDocsba kitenni szanalmas, legalabb azt vartatok volna meg, amig megcsinaljak azt is a fejlesztok, utana kellett volna atbaszni oket. Latszik, hogy elfogyott a tudas a finisben. Az angol es a magyar szoveg osszekeverve, a twitteres hivatkozas pofatlansag. A blogotok is csak mocskolodas, mindig raszalltok valakikre, ennyi a stilus. Most erre a nore szalltatok ra, iwiwen zaklatni valakit b+ a kolkod neveben, az mar a legalja. Csak azert geciskedsz mindenhol, hogy legyen ujra ellenseg a gerillamarketinghez. Haver, ebbol nem lesz felhasznalod, de partnered sem, ehen fogsz dogleni. Csoro csaj, probalt szinvonalat vinni, de egy szar cegnel az nem megy. Szidjatok aki egyaltalan foglalkozik veletek. Elkepzelesetek sincs mibol lehet bevetelhez jutni. Ami latszik, az a fenti postot igazolja, hogy sima szelhamosok vagytok. Azert nem lehet regisztralni, mert zene sincs mogotte. De mi a fasznak kellett erre ceg? Penzt mosni kisebb hepajjal szokas. Tenyleg nem vagy benne a cegben, ha ez a valos monogramod, csak a blogodon nyomulsz a suket dumaddal. De legalabb a blogot abbahagytatok, nem nektek valo az. Hiaba Vered a nyalad az otletedre, ami nem hoz penzt. A csajnak csak egy jo ugyved kellene, hogy megszopasson benneteket.

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.06.10. 23:39:31

Nincs is Adsense :)

A fejlesztőink megvannak. Miért a baj a GDocs? Nem lehet olvasni a gépeden?

Nekem egész tisztességesnek tűnik a hangvétel a blogon, ha máshogy látod, lásd máshogy.

A felhasználó nem ebből van. Szerencsére.

Egy kis fogyás sosem árt, de azért nem félek az éhenhalástól. Nem színvonalat akart, hanem hatalmat és pénzt. De ez nem a te dolgod.

Miért lennénk szélhámosok? Vannak felhasználóink, minden nap jönnek újak is, folyik a fejlesztés.
A blogban akkor lesz új bejegyzés, ha valami új feature jön ki. Hamarosan.

A pénzmosást ehhez nehéz társítani, de te biztos jobban átlátod :))))

A felhasználóink tudnak zenét hallgatni. Te nem vagy felhasználó, így sajnos nem tudsz. Egyelőre meghívó-alapon megy a regisztráció.

A szopatáshoz szerintem nem ügyvéd kell, de lehet hogy neked igen :))))

brown · http://magyarbeteg.info 2008.06.19. 19:17:39

// benzingeorge 2008.06.10. 11:22:19 //

Megértem a felháborodásodat, de kérlek kerüld a vulgaritást. És köszi a kommentet.

brown · http://magyarbeteg.info 2008.06.19. 19:18:56

// Twodotzero · webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.06.10. 23:39:31 //

No komment

sziju 2008.07.31. 14:16:42

a cegkivonat.com -on van találat a cégre, bejegyezve 2008.02.15

Cégalapítás Romániában · http://cegalapitasok.extra.hu/Cegalapitas.html 2008.09.29. 19:46:13

Ha cégalapítás, akkor Cégalapítás Romániában
cegalapitasok.extra.hu/Cegalapitas.html

nagy imre · http://www.ceget.hu 2009.10.19. 13:15:09

Ceget.hu - Cégalapítás 1 óra alatt, ajándék számlázóprogrammal, ajándék webtárhellyel -
www.ceget.hu

A Magyar Beteg


süti beállítások módosítása